skip to Main Content

In schooljaar 2024-2025 is het jaarthema: ‘Groeien, als een kind van God’. In het groeiproces van een bloem of boom gebeurt veel. Het begint met het zaadje dat verzorging nodig heeft in de vorm van water, zuurstof en licht. Vervolgens gaat het wortelen, heeft het de juiste voeding nodig en gaat het groeien. Ook moet er gesnoeid worden om het groeiproces te begeleiden zodat het uiteindelijk vrucht kan dragen en er geoogst kan worden.
Zo is het ook met ons geloof. We zijn al kinderen van God, maar dankzij Zijn genade mogen we steeds meer over Hem leren en daardoor groeien we in ons geloof. Dit schooljaar nemen we elke maand de tijd om stil te staan bij dit groeiproces en leren we hoe we kunnen groeien in ons geloof.
Wat fijn dat we dit als scholen met de Bijbel samen kunnen doen.

Seizoen 2023/2024 was ons jaarthema

In seizoen 2022/2023 was ons jaarthema:

NoorderBasis Jaarthema FEEST VOOR DE HEER

In 2021/2022 was ons jaarthema:

 

NoorderBasis jaarthema OP REIS NAAR HET BELOOFDE LAND
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Jaarthema OMZIEN NAAR ELKAAR

2020-2021

Omzien naar elkaar zit soms in heel kleine dingen. Een bemoedigend woord. Een schouderklopje of een kaartje. Het lijkt niet veel, maar je doet een ander er een groot plezier mee. Tijdens het schooljaar 2020-2021 was ons thema Omzien naar elkaar. We lezen in de Bijbel dat God ons vraagt om naar elkaar te kijken, voor elkaar te zorgen en elkaar te helpen. Elke maand staan we met een maandthema stil bij deze opdracht. Laten we samen Omzien naar elkaar.

NoorderBasis jaarthema OMZIEN NAAR ELKAAR

Jaarthema PRACHTIG!?

2019-2020

We lezen in de Bijbel dat God de aarde heeft gemaakt, Prachtig!  Hoe gaan de mensen daarmee om? Is de aarde nog wel zo Prachtig? Wat kunnen wij doen om goede rentmeesters te zijn? Elke maand hebben we samen stil gestaan bij Gods schepping en hoe wij voor de aarde zorgen. Tijdens het schooljaar 2019-2020 gebruiken we het thema Prachtig!? hiervoor.

NoorderBasis jaarthema PRACHTIG!?

Jaarthema ZIEN

2018-2019

Van de Here leren we dat we Hem moeten liefhebben en onze naaste als onszelf. Omzien naar elkaar en daarbij Zijn liefde doorgeven, vindt de Here belangrijk. ZIEN is het jaarthema van schooljaar 2018/2019 geweest. Samen gingen we ontdekken wat de Bijbel ons leert over zien.

NoorderBasis jaarthema ZIEN

Jaarthema IK BEN...

2017-2018

Het schooljaar 2017/2018 was ons jaarthema: ‘Ik ben…’. Op vele verschillende manieren laat God zien wie Hij voor ons is. Vanuit dit thema stonden we op al onze scholen stil bij wie God voor ons is. Onze kinderen mogen weten dat ze een geliefd kind van God zijn: ‘Ik ben geliefd’.

NoorderBasis jaarthema IK BEN..
Back To Top